Monday, October 14, 2019

 

Always Busy

Montesquieu, Persian Letters 46 (Usbek to Rhedi, in Venice; tr. Margaret Mauldon):
Those who love acquiring knowledge are never idle; although I have no important duties to discharge, I am nevertheless always occupied. I spend my life observing, and in the evening I record what I have noted, and seen, and heard, during the day; I find everything interesting, everything astonishing; I am like a child whose still-tender organs are keenly affected by the most trivial objects.

Ceux qui aiment à s'instruire ne sont jamais oisifs quoique je ne sois chargé d'aucune affaire importante, je suis cependant dans une occupation continuelle. Je passe ma vie à examiner; j'écris le soir ce que j'ai remarqué, ce que j'ai vu, ce que j'ai entendu dans la journée. Tout m'intéresse, tout m'étonne: je suis comme un enfant, dont les organes encore tendres sont vivement frappés par les moindres objets.



<< Home
Newer›  ‹Older

This page is powered by Blogger. Isn't yours?